onsdag 11 april 2012

Bengali sökes !



Gammalt porslin är en av mina passioner och sådant jag spanar extra efter på loppisar. Jag samlar på lite olika serier bla en som heter Anette (passande nog) och en annan som heter Gunhild, båda från Rörstrand. 
Men den servis som ligger mej varmast om hjärtat heter Bengali, serien gjordes från 1948-1956 oxå från Rörstrand. Min mormor och morfar hade den servisen och jag tror att det är det som gör den så speciell för mej. När jag dukar med den här hemma är det som att jag minns alla sportlov och dylikt hemma i deras kök. Det jag nu har extra span på är the-koppar med fat i den serien, dom är svåra att få tag på. Är det någon som sprungit förbi sådana thekoppar eller känner till någon som säljer så är jag superintresserad !









Må så gott !

Anette

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för kommentaren hos mig!
    Vilket härlig porslin :) Tänk vad mycket fint man kan hitta på loppis...

    Backintervaller är oerhört effektiv träning faktiskt :) Vi har en brant grusväg upp för berget här i stan som kallas Strupen, den är ungefär 1,5 km lång. Där brukar vi springa ibland... 30 sekunder springa och 30 sekunder stillastående. Det är jobbigt men roligt :) Och man känner att det ger massor för flåset...

    Kram Emilia

    SvaraRadera
  2. Hej Anette,
    Tack för din fina kommentar hos mig. Du har en underbar blogg du också och jag kommer tillbaka hit igen =)
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  3. vad roligt att hitta till dig. så himla fin servis. Förstår din känsla när man minns tillbaka.. det är härligt. Har själv tallrikar och lite grejer som min gammelfarmor hade.. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette