onsdag 30 maj 2012

Hemmabygge i uterum

Hej Svejs !


Nu har jag försökt mej på hammare och spik...symaskin och pensel brukar vara det jag vanligtvis håller mej till !
 Med inspiration från Hannas uterum i senaste Jeanne d´Arc Living så drog jag igång ett lagomt hanterbart projekt.
Hannas uterum är helt bedårande..den klassen når jag inte upp till...men tänk va härligt att få inspiration och ideer av andra duktiga människor !



Ett gammalt köksskåp som stod i uthuset. Två förvarings lådor i trä från Ikea som vi hade i uterummet sedan tidigare, nu ställde jag dom på högkant istället. Gamla plankor till bänkskiva, rev loss dom från ett gammalt fallfärdigt torp ute i fårhagen. Lite tyg och naturligtvis vit färg ! Vips fick jag mej en trevlig liten bänk med förvaring för dynor och diverse.






En snabb blick över till motsatt sida i uterummet. (studsmattan utanför är väl för snygg...)


Så här ser det ut utifrån terassen.



Kul att Ni tittar in
önskar Er en bra onsdag !

Anette


4 kommentarer:

  1. Du är inte dålig du. Vilken fin bänk du fått till. Hela din uteplats ser så inbjudande ut.

    Må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Hejsa
    Hvor er det bare blevet smukt ...
    Det ser rigtig hyggeligt ud ...
    Fortsat dejlig dag ...
    Knus Dorthe

    SvaraRadera
  3. Blev jättefint, ser så mysigt ut hos dig!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Så mysigt ni har det! Vad duktig du är som snickarar :-) jag håller mig också till symaskinen och pensel mestadels :-)) Ha nu en fin dag!! Kramis Paula

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette