onsdag 5 december 2012

En ny laddning...

 
Hej !
 
 
Här går hyacinterna som smör i solsken...
nu har jag laddat upp med ett nytt gäng.
Några av dom hamnade i fönstret på verandan.
 
 
 
 
Redan onsdag...
kanske att vi skulle ta och sakta ner farten lite nu !
 
Känner inte att jag riktigt har tid att jobba...
skulle helst bara vilja vara ute i den fina snön.
Konstigt att man kan bli lycklig av snö och av att skotta snö...
det låter inte helt normalt, men sådan är jag !
 
 
En fin onsdag till Er
 
Anette
 

15 kommentarer:

  1. Ja du dom går verkligen åt nu men dom är ju så enkla och vackra!
    Idag ses vi, mkt och prata om :)!
    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Jag glädjs inte med att skotta men behöver ju inte göra det helt själv, så jag får väl vara nöjd ändå då! Vackert men så kallt, min förkylning vägrar släppa..
    Jodå, mailet har kommit fram och kuddarna ska vara på gång!

    kramen

    SvaraRadera
  3. Så fint du har placerat dem i glasburkar!! =)
    Jag ska med köpa en ny omgång hyacinter snart då några väldigt snart har blommat över.
    Här är det med mycket snö och de räcker nu tycker jag, alldeles lagom! =)

    Önskar dig en fin onsdag!
    Varma kramar

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det härligt med alla dessa hyacinter,,, köpte oxå på mig några extra i går :))
    Vad fint det blev att ha dom i glasburkarna :))

    Kram Thess

    SvaraRadera
  5. Hyacinterna blommar över fort inne i stugvärmen, kanske du har lite svalar i verandan så de håller lite längre. Jag har köpt en ny omgång nu och det blir säkert en till laddning så jag har fina på jul. Fint med hyacinter i glasburkarna!
    Ha en fin dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Jo, det är alldeles väldigt normalt att äntligen få vara ute i snön och även att älska det! Jag gör det också! Äntligen vitt och fint och lite magiskt :-)
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Tycker också det är helt okej att skotta om det inte är sån där rejält tung blötsnö.
    Och skotta lär jag få göra idag då det är snökaos ute. Bara ett stort snömoln utanför fönstret!

    Härligt med en skidtur!!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Jättefint med rot-trådarna på hyacinterna, fint med syltburkarna också!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Jag är precis som du, jag har hyaciner lite överallt så fort dom kommer ut i affärerna, sen fylls det på hela tiden.
    De är underbara!!
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  10. Ja, visst går det åt en del Hyacinter! =)
    Men det tycker jag man ska unna sig....
    Och snö har vi då verkligen fått i massor!
    Nu är det precis lagom, nu kan den gärna få ligga kvar...
    Va fint du har gjort på trappan... Jätte mysigt!
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  11. Vad fint de står i fönstret! Jag är också inne på en andra omgång!
    Här snöar det så mycket att sambon varit ute fyra ggr redan!
    Då är det inte kul med skottning!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Ja, men sån är jag med. Vi har snöstorm här, men så länge alla är välbehållna hemma, gör det mig ingenting att man får gå ut och skotta flera gånger om dagen!:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. I like your idea for displaying hyacinths :-)

    SvaraRadera
  14. Underbara Bilder, har kollat ikapp nu! Så fint ni har det på trappan och jättefin adventsstake!

    Kram på dig!

    Petronella

    SvaraRadera
  15. Ja, nu går det för fort, redan lucia nästa vecka!!!! Jag måste också fylla på mitt förråd av hyacinter, älskar dem. Fint med hyacinterna i burk.

    Kram Therese

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette