måndag 23 september 2013

Vinranka och kronärtskocka...


Hej alla fina !


Hoppas ni haft en bra helg !
Själv har jag målat, fixat och bakat lite.
Har gjort en liten "spaning" på mej själv och upptäckt att jag inte målar allt vitt längre...
typ ingenting för att vara exakt.
Nää..nu ska det tydligen vara svart och grått...
ombyte förnöjer.

Idag bjuder jag på en bild tagen för några veckor sedan...
gillar färgerna och dom olika materialen.
Kronärtskockor är ju så oemotståndligt vackra i mina ögon...
vinrankan behöver alldeles strax komma över i en större kruka.





 
En lysande måndag till Er...
ses snart igen !

Kramen

Anette

13 kommentarer:

  1. Visst är det så.... det vita försvinner mer och mer här också!
    Det beror nog inte bara på modet, tror jag... utan också på hösten!
    Man vill ha det lite murrigare nu.... eller vad säger du?
    Underbara bilder med härliga höstfärger!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  2. Jaa allting ändrar sig. Här blir det mer grått har jag märkt. Fina bilder på vinrankan och kronärtskockorna.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Som vanligt bjuder du på vackra bilder... måste hålla med om att kronärtskockor är vackra och mycket dekorativa.

    Tack för din gulliga kommentar hos mig.. den gjorde mig glad :)

    Önskar dig en fin höstvecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också kronärtskockorna, ialla dess former. Köpte en som jag glömde äta upp härom veckan. Så nu får den ligga och torka till sig istället. Hoppas den slår ut!
    KRam Anette

    SvaraRadera
  5. Vinrankor skulle jag vilja ha i mitt utrum som kommer om sisådär 10-20 år..... :)

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Härliga, härliga foton och arrangemang! Alltid lika spännande att se vad du hittat på!
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Kronärtskockor är fina att se på och så goda att äta. Mums för både ögat och munnen.

    Ha en fin vecka

    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. När jag ser att du gjort ett inlägg vet jag att jag får se fantastiska bilder och så var det nu också!
    Nej, här blir det inte mer vitt, nu vill jag ha lite liv i inredningen!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  9. Nej här målas inget vitt heller för tillfället! Vill innte måla alls! Jag vill ha en perfekt sliten patina från början!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Ljuvliga och inspirerande bilder som vanligt! Jag håller med dig, här målas inte heller allt i vitt längre.
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  11. Storgillar!! Kronärtskockan är vacker, har en torkad som jag släpar runt på här hemma. Kanske ska skaffa flera tänker jag när jag tittar på dina fina bilder.

    Samma här med färgen, men jag velar hela tiden å andra sidan. När det väl blir svart tycker jag att det blir för mörkt och börjar om=))

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  12. Jamen visst, oemotståndligt vackra!!!!
    Du har lyckats ännu en gång, med det vackra på bild.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  13. Vackert!
    Ha en jättefin Torsdag'
    Kramar Tina

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette