torsdag 27 november 2014

Novembermörkret och trötthetsdemonen...



Hej !


Vad hände med dagsljuset ...
det försvann och novembermörkret ramlade in.
Det är ju inget nytt att november är en smula trist,
men jag lyckas alltid glömma det från år till år.

Förra veckan tog trötthetsdemonen ett krafttag om mig...
det var med möda jag orkade få något gjort här hemma.
Jag längtade efter lust till saker...
men den var som bortblåst.
Nu känns det bättre tack och lov !

Igår kväll kom kameran fram igen vilket är ett friskhetstecken...
 men med stativ och slutartider långa som en hel evighet.
Fjolårets granar får hänga med i år igen,
med lite för stora stjärnor i topp...
 men jag gillar det !




En fin torsdag till Er...
håll ut !

Kram

Anette

7 kommentarer:

  1. soooo viele süße bilder!!! danke und liebe grüße von angie aus deutschland

    SvaraRadera
  2. Jo, November är väl "en-hålla-ut-månad!
    Grått, grått och så mera grått här på västkusten.

    Men...................idag har jag plockat fram mina adventsstakar och stjärnor och vikt pappersgranar till butiken, så nu är jag på G igen.
    Dina granar var mysiga med stjärnorna i toppen.....................

    Ha det bra och håll ut snart är det vår,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Pappersgranarna är så fina, så fint med egengjort pynt! Är i stugan med flickorna, barnbarnen och sonens svärmor och vi pysslar och myser. Idag har vi faktiskt haft sol och man blir gladare - men jag gillar november.
    Fin helg på dig, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Underbara pappersgranar! Bra tips där...få se om jag orkar ordna med allt julpynt denna helg.
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Jätte fina granar! =)
    Visst är det så att detta murrväder gör en trött, men
    så fort solen sticker fram det allra minsta så känns allt
    bättre igen!!! =)
    Adventskram
    Sofia

    SvaraRadera
  6. Lite snö vore inte helt fel så det blir lite ljusare!
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Ja november duger som barnen säger, tur att det blir december intron. Fina är dom granarna. Kram

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette